Μετά την επίσημη παρουσίαση πριν από λίγες ημέρες στη Βαρκελώνη, το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα είναι το ιδανικό σκηνικό για την πρώτη εμφάνιση της νέας μάρκας CUPRA στο κοινό, σε διεθνές επίπεδο. Η νέα σπορ μάρκα θα έχει το δικό της περίπτερο, δίπλα στο περίπτερο της SEAT.

Παγκόσμια πρεμιέρα του CUPRA e-Racer, του πρώτου 100% ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου στο κόσμο

Η νέα μάρκα CUPRA θα αναλάβει όλες τις δραστηριότητες που μέχρι τώρα είχε η SEAT Sport. H CUPRA θα κληρονομήσει τη συμμετοχή της SEAT στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού που είχε διάρκεια πάνω από 40 χρόνια, έχοντας παράλληλα την επίγνωση ότι το μέλλον των αγώνων θα κινηθεί πάνω σε εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Στόχος της CUPRA είναι να ανοίξει το δρόμο και να οδηγήσει την αλλαγή προς αποδοτικούς και καθαρούς αγώνες.

CUPRA e-Racer

Το πρώτο 100% ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο στον κόσμο.

Με αυτό το πνεύμα, το CUPRA e-Racer θα έχει έναν ιδιαίτερα ξεχωριστό ηγετικό ρόλο στο περίπτερο της CUPRA στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Από το 2014, η SEAT αποτελεί σημείο αναφοράς για το Πρωτάθλημα TCR με το Leon Cup Racer, χωρίς να ξεχνάμε πως η SEAT Sport εξελίσσει και παράγει όλα τα μοντέλα του Ομίλου Volkswagen που συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα TCR (Audi RS3 LMS και Volkswagen Golf GTI TCR) τόσο σε περιφερειακό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Το CUPRA e-Racer είναι ένα 100% ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, βασισμένο στο βενζινοκίνητο Cup Racer, πιο φιλικό προς το περιβάλλον και με εντυπωσιακή απόδοση. Και το καλύτερο είναι ότι έχει πολλά ακόμη πλεονεκτήματα. Ξεκινάμε από τον ηλεκτρικό κινητήρα που είναι πολύ πιο απλός, απαιτεί λιγότερη συντήρηση και πάνω από όλα είναι πιο αποδοτικός αφού χρησιμοποιεί όλη την παρεχόμενη ενέργεια ενώ ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης χρησιμοποιεί στην καλύτερη περίπτωση έως το 30% της ενέργειας. Επιπλέον, η κινητική ενέργεια αξιοποιείται για την ανάκτηση ισχύος υπό συνθήκες φρεναρίσματος και επιβράδυνσης. Η επιτάχυνση είναι πολύ καλύτερη καθώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποδίδει τη μέγιστη ροπή από τη στιγμή που πιέζεται ο επιταχυντής. Δεν είναι πλέον απαραίτητο να επιτευχθεί ένα ορισμένο επίπεδο περιστροφών ανά λεπτό προκειμένου να επιτευχθεί και η μέγιστη απόδοση. Για τον ίδιο λόγο ένα κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι πλέον απαραίτητο.

Το CUPRA e-Racer είναι ένα αυθεντικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με απόδοση 300 kW η οποία σκαρφαλώνει ακόμα και στα 500 kW (680 PS) στο peak της απόδοσης και είναι εφοδιασμένο με ένα μονό κιβώτιο με διανυσματοποίηση ροπής. Το CUPRA e-Racer είναι εξοπλισμένο με νέα τεχνολογία ορατότητας, η οποία απεικονίζει μέσω τριών καμερών στον πίνακα οργάνων τι συμβαίνει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Έτσι δεν χρειάζεται πλέον   ο εσωτερικός κεντρικός καθρέπτης.

Το CUPRA e-Racer μπορεί να φτάσει τελική ταχύτητα 270 km/h, με επιτάχυνση από 0 σε 100 km/h σε μόλις 3.2 δευτερόλεπτα και 0 έως 200 km/h σε μόλις 8.2 δευτερόλεπτα.

Η πρόθεση του CUPRA e-Racer είναι να υπερβεί την απόδοση της συμβατικής έκδοσης και να καταδείξει τις τεχνολογικές δυνατότητες της CUPRA σε όλα τα επίπεδα. Σε όλη τη διάρκεια του έτους, το CUPRA e-Racer θα παρουσιαστεί μέσα από ειδικές εκδηλώσεις.

 

Δημόσιο ντεμπούτο του CUPRA Ateca

Η CUPRA είναι μία ξεχωριστή μάρκα, ειδικά σχεδιασμένη να κατακτήσει τους λάτρεις των αυτοκινήτων που αναζητούν την Εξατομίκευση, την Ποιότητα και την Απόδοση. Τα μοντέλα CUPRA θα είναι εξίσου σπορ, γρήγορα και ευέλικτα, άνετα και λειτουργικά στην καθημερινή οδήγηση αλλά και πιο κομψά και εκλεπτυσμένα.

Ένα από τα highlights του περιπτέρου CUPRA θα είναι το CUPRA Ateca, που κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στη Γενεύη. Το Ateca είναι ένα SUV που σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής και το τέλειο αυτοκίνητο για το λανσάρισμα της μάρκας CUPRA. 

CUPRA Ateca front grill

Το CUPRA Ateca, το πρώτο μοντέλο της νέας μάρκας, θα κάνει επίσης το ντεμπούτο του στη Γενεύη.

Πρόκειται για ένα μοναδικό μοντέλο στης κατηγορία του που συνδυάζει με τέλειο τρόπο μία κομψή και δυναμική σχεδίαση με ένα ευρύχωρο και λειτουργικό εσωτερικό και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.

Ο κινητήρας του νέου CUPRA Ateca 2.0 TSI αποδίδει 300PS (221 kw). Είναι ένας από τους πιο προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες που λειτουργεί με ένα εντελώς νέο σύστημα φιλτραρίσματος σωματιδίων (Otto Particulate Filter System). Ο κινητήρας αυτός έρχεται με βελτιωμένο και ισχυρό ήχο και συνδυάζεται με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG, το οποίο έχει ραφιναριστεί ώστε να προσφέρει πιο σπορ διαχείριση και ταχύτερες, ομαλότερες και ακριβέστερες αλλαγές. Η εξέλιξη του κιβωτίου ταχυτήτων φροντίζει για εξαιρετική απόδοση με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Το CUPRA Ateca έρχεται με σύστημα 4Drive, ένα από τα ασφαλέστερα και πιο προηγμένα συστήματα τετρακίνησης στο κόσμο. Η μετάδοση κίνησης 4Drive αναλύει σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την ταχύτητα του κάθε τροχού, τη θέση του τιμονιού, το προφίλ οδήγησης, ώστε να τροφοδοτεί κάθε στιγμή, γρήγορα και προοδευτικά τους απαραίτητους κάθε φορά τροχούς. Το σύστημα 4Drive έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να συνεργάζεται με όλα τα προφίλ οδήγησης: Κανονικό, Σπορ, Ατομικό, σε Χιόνι, Off-Road και φυσικά CUPRA. Όταν επιλέγεται το προφίλ οδήγησης CUPRA, ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα με έναν σπορ ήχο και το σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου (Dynamic Chassis Control) ρυθμίζει την ανάρτηση για να δώσει μια πιο σπορ πινελιά στο αυτοκίνητο.

 

CUPRA Ateca front

Το CUPRA Ateca έρχεται με σύστημα 4Drive, ένα από τα ασφαλέστερα και πιο προηγμένα συστήματα τετρακίνησης στο κόσμο.

Το CUPRA Ateca διαθέτει εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση. Η κυψελοειδής γρίλια στην μάσκα, πάνω από τον εμπρόσθιο αποκλειστικά σχεδιασμένο προφυλακτήρα, φέρει στο κέντρο της το νέο λογότυπο CUPRA σε ματ χαλκό.

Μαύρες γυαλιστερές σχεδιαστικές λεπτομέρειες στις ράγες οροφής, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, στα πλαίσια των παραθύρων, στα πλαϊνά μαρσπιέ, στους τροχούς, στην εμπρόσθια μάσκα, στους εμπρός και πίσω διαχύτες και στην πίσω αεροτομή, κάνουν το εξωτερικό του CUPRA Ateca πιο ελκυστικό. Άλλο ένα χαρακτηριστικό που αναδεικνύει την αποκλειστική προσωπικότητα του αυτοκινήτου είναι το welcome light που προβάλλει το λογότυπο CUPRA στο έδαφος. Οι μαύρες δαγκάνες φρένων, ο πίσω σπορ προφυλακτήρας, το χάλκινο λογότυπο CUPRA στο πορτμπαγκάζ, οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης στην άκρη του πίσω διαχύτη και οι αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με το λογότυπο CUPRA, ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα και την κομψότητα αυτού του μοναδικά δυναμικού SUV. Διατίθεται σε έξι μεταλλικά χρώματα αμαξώματος.

Στο εσωτερικό, τα πάνελ των θυρών είναι επικαλυμμένα με Alcantara και επίσης υπάρχει φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών. Τα καθίσματα είναι επίσης επικαλυμμένα με Alcantara, σε μαύρο χρώμα με γκρι ραφές και με επίστρωση από ανθρακονήματα που καλύπτει τα πλαϊνά. Το δερμάτινο τιμόνι  και ο λεβιές ταχυτήτων είναι διακοσμημένα επίσης με γκρι ραφές. Τα πεντάλ είναι από αλουμίνιο ενώ τα πλαίσια εξαερισμού του κλιματισμού και η κεντρική κονσόλα διακοσμούνται με μαύρα γυαλιστερά τελειώματα. Το λογότυπο CUPRA υπάρχει επίσης στο τιμόνι, στα πατάκια, στο κλειδί και εμφανίζεται στην οθόνη αφής που καλωσορίζει τον οδηγό κατά την εκκίνηση του κινητήρα.

Ο βασικός εξοπλισμός του CUPRA Ateca είναι προσανατολισμένος προς τρεις βασικές αρχές: τεχνολογία, σχεδίαση και ασφάλεια. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο εξοπλισμός όπως το σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ο ασύρματος φορτιστής, ο ενισχυτής σήματος GSM, η κάμερα 360ο, η οθόνη αφής 8΄΄ με σύστημα πλοήγησης, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το σύστημα παρκαρίσματος είναι standard.

Highlight του προαιρετικού εξοπλισμού είναι το Performance Pack το οποίο περιλαμβάνει φρένα Brembo σε μαύρο χρώμα, Carbon Fibre Exterior Pack (πίσω αεροτομή και καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών), Carbon Fibre Interior Pack (σχεδιαστικές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα στο ταμπλώ) και δερμάτινα καθίσματα. Τα αποκλειστικά καθίσματα CUPRA bucket θα είναι διαθέσιμα από τα μέσα του 2019.

Το CUPRA Ateca μπορεί να φτάσει τελική ταχύτητα 245 km/h και επιταχύνει από 0 έως 100 km/h σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα.

Παρόλο που η κατηγορία των SUV αυξάνεται σε δημοτικότητα, αυτή τη στιγμή στην αγορά δεν υπάρχουν πολλά μοντέλα όπως το CUPRA Ateca και για αυτό το λόγο θα αποτελέσει τον πρώτο πυλώνα της νέας μάρκας.

SEAT Leon CUPRA R ST

Στα πλαίσια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης 2018, ένα ακόμη νέο μοντέλο ειδικής έκδοσης κάνει το ντεμπούτο του, το SEAT Leon CUPRA R ST που ξεχωρίζει για τον κινητήρα 300 PS 2.0 TSI, το σύστημα κίνησης 4Drive και το κιβώτιο ταχυτήτων DSG.

Με το ελκυστικό Magnetic Grey χρώμα, το μοντέλο Leon CUPRA R ST ξεχωρίζει για τα λογότυπα, τις διακοσμητικές λεπτομέρειες στις πλευρικές εισόδους αέρα του εμπρός προφυλακτήρα και τις ζάντες 19 ιντσών, στο χρώμα του χαλκού. Είναι εξοπλισμένο με σύστημα πέδησης Brembo και ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2.

Το εμπρός splitter του προφυλακτήρα, το περίβλημα του εσωτερικού καθρέπτη, ο σχεδιαστικά νέος πίσω προφυλακτήρας, οι πλαϊνές ποδιές και ο πίσω διαχύτης είναι από ανθρακονήματα. Ο πίσω διαχύτης πλαισιώνεται από αποκλειστική διπλή μπούκα εξάτμισης σε κάθε πλευρά.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν πλάκες αλουμινίου στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών με το λογότυπο CUPRA R ST. Η εσωτερική επένδυση των θυρών είναι από ύφασμα με ανθρακονήματα και όταν ο οδηγός πατήσει το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα εμφανίζεται στην έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών της κονσόλας αποκλειστικό μήνυμα καλωσορίσματος. Επίσης στο εσωτερικό, βλέπουμε χάλκινες διακοσμητικές λεπτομέρειες στους αεραγωγούς της κεντρικής κονσόλας, στο τιμόνι (SEAT logo), στα πλαίσια της οθόνης και του λεβιέ ταχυτήτων, ενώ το τιμόνι είναι από Alcantara και οι ραφές είναι στο χρώμα του χαλκού.  Η διάταξη του πίνακα οργάνων βασίζεται στο SEAT Digital Cockpit. H παραγωγή του SEAT Leon CUPRA R ST θα ξεκινήσει το Δεκέμβριο 2018.

Νέο SEAT Leon 1.5 TSI EVO

Ένας ακόμη βασικός παίκτης στο περίπτερο της SEAT θα είναι το Leon 1.5 150 PS TSI EVO, εξοπλισμένο με αυτόν τον κινητήρα τελευταίας γενιάς. O τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης είναι εφοδιασμένος με σύστημα απευθείας ψεκασμού 350 bar, υπερσυμπιεστή και το πρόσφατο Active Cylinder Management (ACT). O κινητήρας 1.5 TSI λειτουργεί με ένα εντελώς νέο σύστημα φιλτραρίσματος σωματιδίων (Otto Particulate Filter System) σύμφωνα με την τελευταία νομοθεσία εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων. Προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων ενώ παράλληλα εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις. Το νέο Leon 1.5 TSI EVO θα είναι διαθέσιμο από το καλοκαίρι.

SEAT Ibiza TGI FR

Το πιο φιλικό προς το περιβάλλον SEAT Ibiza, το Ibiza TGI με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), θα παρουσιαστεί στο περίπτερο της SEAT, στην έκδοση FR για πρώτη φορά.

SEAT Digital Cockpit

Το νέο SEAT Digital Cockpit θα είναι επίσης από τις κύριες καινοτομίες της Έκθεσης Αυτοκινήτου Γενεύης 2018. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που θα παρουσιαστεί στο περίπτερο στα μοντέλα CUPRA Ateca, SEAT Leon CUPRA R ST, Leon FR και Arona είναι ένας πίνακας ελέγχου που έχει σχεδιαστεί με την λογική μίας διαδραστικής οθόνης. Διαθέτει σύγχρονη και ευέλικτη σχεδίαση, προσφέρει λειτουργικότητα και προσαρμόζεται ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Ειδικά για τα μοντέλα CUPRA έχει σχεδιαστεί μια αποκλειστική σπορ απεικόνιση προκειμένου ο οδηγός θα έχει ξεκάθαρη εικόνα της ταχύτητας και των στροφών.

CUPRA, μία ακόμη νέα εταιρεία της SEAT

Η SEAT αναδιοργανώνεται στο πνεύμα της δημιουργίας μίας μεγάλης επιχείρησης, ενώ παράλληλα αναπτύσσει ενσωματωμένες start-up εταιρείες όπως η SEAT Metropolis: Lab, η CUPRA και η XMoba που παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Mobile World Congress στη Βαρκελώνη. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία επιδιώκει να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητες της και να κατασκευάσει νέα μοντέλα που μπορούν να αποδειχθούν κερδοφόρα και να συμβάλλουν στη συνέχιση της ενίσχυσης των εσόδων. Η SEAT είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην καλύτερη φάση για το λανσάρισμα της νέας μάρκας.